پرینت

فیش پرینتر نگار

 

 چاپگر حرارتي سيتيزن  Citizen CTS801

 چاپگر حرارتي سيتيزن  Citizen CTS851


چاپگر حرارتي سيتيزن   Citizen CTS601

چاپگر حرارتي سيتيزن   Citizen CTS651

چاپگر حرارتي سيتيزن   Citizen CTS310 II

چاپگر حرارتي سيتيزن Citizen CTS4000

 

 

انواع پرینتر حرارتی

 

  1.  لیبل پرینتر رومیزی

 این نوع پرینترها برای مصارفی مناسب می باشند که در روز 3000 عدد لیبل پرینت گرفته شود. پرینترهای رومیزی برای ادارات و فروشگاه های کوچک مناسب هستند.

     2.   لیبل پرینتر صنعتی

 لیبل پرینترهای صنعتی نسبت به مدل رومیزی محکم تر و بزرگتر هستند و قابلیت پرینت گرفتن آن ها از نظر تعداد چندین برابر چاپگر های لیبل  رومیزی است . این نوع چاپگر های بارکد قادر هستند در طول روز بین 20000 تا 50000 عدد لیبل را پرینت بگیرند.

 

بعد از این که نوع چاپگر حرارتی مورد نیاز خود را انتخاب کردید، از مرحله بعد باید روش پرینت گرفتن توسط دستگاه را انتخاب کنید . چاپگر های حرارتی این قابلیت را دارند که با 2 روش حرارتی مستقیم  (Direct Thermal) و انتقال حرارتی (Thermal transfer) پرینت بگیرند. متناسب با مدت جنس لیبل و مدت زمانی که تمایل دارید فرآیند چاپ لیبل طول بکشد ، باید یکی از روش های فوق الذکر را انتخاب کنید.

      1.  روش حرارتی مستقیم (DT)

 چاپگر لیبل هایی که از روش حرارتی مستقیم استفاده می کنند فاقد ریبون هستند. نحوه کار این نوع لیبل پرینترها به گونه ای است که لیبل حرارتی وقتی از زیر هد دستگاه عبور می کنند مشکی می شود و اطلاعات مورد نظر روی آن ها چاپ می شود در حقیقت خود لیبل به نوعی حاوی ریبون می باشد . از مزایای بارکد پرینتر هایی که با این روش کار می کنند می توان به سادگی فرآیند پرینت گرفتن به دلیل عدم نیاز به ریبون و کیفیت بالای لیبل های پرینت گرفته شده اشاره کرد . از معایب این روش می توان به عمر کوتاه لیبل های پرینت گرفته شده اشاره کرد و این لیبل ها نسبت به نور خورشید ، گرما ، رطوبت و فرسایش آسیب پذیر هستند .

 

     2.  روش انتقال حرارتی (TT)

 بارکد پرینترهایی که از روش انتقال حرارتی بهره می برند. به منظور انجام فرآیند چاپ همانند ماشین های فکس از ریبون استفاده می کنند که در این حالت ریبون توسط هد دستگاه ذوب می شود و روی لیبل پشت چسب دار ریخته می شود . به دلیل استفاده از ریبون در فرآیند چاپ ، عمر لیبل های پرینت گرفته شده بسیار بالاست و برچسب های پرینت گرفته شده مقاومت بسیار زیادی در برابر نور خورشید ، حرارت، فرسایش و رطوبت دارند به شرط این که ترکیب ریبون و لیبل استفاده شده از نظر جنس و کیفیت متناسب باشند.